کد خبر : 99039
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 14:43
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تعدیل شاخص بورس + اینفوگرافیک بسته هستند

تعدیل شاخص بورس + اینفوگرافیک

تعدیل شاخص بورس + اینفوگرافیک

عکس: تبریز جوان/ دانیال شایگان به گزارش تبریز جوان، در معاملات روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۱۳۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد رسید.  شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸۰۴ واحدی در



عکس: تبریز جوان/ دانیال شایگان

به گزارش تبریز جوان، در معاملات روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۱۳۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸۰۴ واحدی در رقم ۷۱۰ هزار و ۷۳ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت ۲۶۲ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۹۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۷۱ واحد به سطح ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، وبملت و حکشتی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نوری، فارس و بفجر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، سپیدار و فالوم نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز معین، شفام و آردینه بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان بود که ۸۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۹۹۳ میلیارد تومان رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و ۳۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۴۵ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای وبملت، شستا، خساپا و حفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای معین، پکرمان، نوری، شیراز و بفجر تعلق داشت.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، ۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۷۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۲۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۹ درصدی به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید.

030418

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php