کد خبر : 27171
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 10:28

کمبود ۲۰۰ هزار معلم در کشور/جذب ۲۸ هزار معلم در مرداد امسال

کمبود ۲۰۰ هزار معلم در کشور/جذب ۲۸ هزار معلم در مرداد امسال

[ad_1] به گزارش تبریز جوان، مهدی اسماعیلی با ارزیابی مثبت از انتشار خبری از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر صدور فراخوانی برای جذب ۲۸ هزار معلم در مردادماه، اظهار داشت: هدف ما این است که نظام تعلیم و تربیت به دغدغه اصلی مسوولان تبدیل شود، به این معنا که نگذاریم وزارت آموزش و پرورش هم از

[ad_1]

به گزارش تبریز جوان، مهدی اسماعیلی با ارزیابی مثبت از انتشار خبری از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر صدور فراخوانی برای جذب ۲۸ هزار معلم در مردادماه، اظهار داشت: هدف ما این است که نظام تعلیم و تربیت به دغدغه اصلی مسوولان تبدیل شود، به این معنا که نگذاریم وزارت آموزش و پرورش هم از نظر نیروی انسانی و هم مالی با چالش مواجه شود، بنابراین درصدد هستیم کمک به تکمیل کادر آموزشی فعال در کشور را در اولویت قرار دهیم.

کمبود ۲۰۰ هزار معلم در کشور

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون با کمبود حداقل ۲۰۰ هزار معلم مواجه هستیم و به همین دلیل مجبور شدیم برای جبران این تبریز جوان کسری نیرو از ظرفیت حق‌التدریسی‌ها و معلمان پیش دبستانی، نهضتی و خرید خدمت کمک بگیریم و از این طریق مانع از تعطیلی چرخه آموزشی کشور شویم.

دغدغه اصلی فرهنگیان کشور

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه جهت جبران کمبود معلم در سیستم آموزشی کشور، تصریح کرد: دغدغه اصلی تمام معلمانی که به شکل‌های مختلفی در حوزه آموزشی کشور فعالیت دارند، این است که وارد مدار رسمی آموزش و پرورش شوند، ضمن اینکه از این طریق می‌توان کسری نیروی معلم در نظام آموزشی  را برای همیشه رفع کرد.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته جبران این کسری نیرو مستلزم تامین اعتبارات لازم است که شاید بتوان در شرایط کنونی برای تحقق آن به صورت مقطعی وارد عمل شد اما وزارت آموزش و پرورش باید به دنبال راهکاری جهت رفع نیاز این بخش به صورت دائمی باشد.

راهکار کمیسیون آموزش و تحقیقات برای جبران کمبود معلم در سیستم آموزشی

وی بیان داشت: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال ارائه راهکاری هستیم تا مشکل کمبود نیروی معلم برای وزارت آموزش و پرورش را به طور کامل رفع کنیم که تحقق این مهم نیز در گروی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این بخش توسط دانشگاه فرهنگیان است که به تربیت معلمان باتجربه و تحصیلکرده بپردازد، از سوی دیگر کمبود اعتبارات باعث شده که این وزارتخانه ظرفیت جذب معلم را محدود کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، متذکر شد: دولت باید از وزارت آموزش و پرورش در دریافت مجوزهای لازم حمایت کند تا بتواند معلمانی باتجربه و کارآمد برای ورود به حوزه آموزشی کشور جذب کند، بنابراین تخصیص اعتبارات قطره چکانی و استفاده از ظرفیت نیروهای غیررسمی نمی‌تواند انگیزه لازم برای ارائه خدمات آموزشی مطلوب را در آنها ایجاد کند، به همین دلیل روند تبدیل وضعیت معلمان باید تسریع شود.

عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این کمیسیون در جلسات این هفته ساماندهی معلمان حق‌التدریسی و نهضتی را در دستور کار قرار داده است، بنابراین طرح‌هایی که در این خصوص تدوین شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا از این طریق بتوانیم کسری نیروی معلم وزارت آموزش و پرورش را برای سال تحصیلی پیش‌رو رفع کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س


[ad_2]

Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.