کد خبر : 51745
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 12:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نیاز ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ۱۰ آزادراه‌ اولویت‌دار‌ بسته هستند

نیاز ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ۱۰ آزادراه‌ اولویت‌دار‌

نیاز ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ۱۰ آزادراه‌ اولویت‌دار‌

‌به گزارش تبریز جوان به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهسازی و ترمیم رویه آزادراه‌های کشور و ترسیم افق افزایش و توسعه شبکه آزادراهی به ۱۰ هزار کیلومتر، صبح امروز جلسه ای با حضور معاون


‌به گزارش تبریز جوان به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهسازی و ترمیم رویه آزادراه‌های کشور و ترسیم افق افزایش و توسعه شبکه آزادراهی به ۱۰ هزار کیلومتر، صبح امروز جلسه ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون ساخت و توسعه آزادراه ها و مدیران این حوزه به منظور اولویت بندی بهسازی آزادراه ها و احداث کریدورهای جدید آزادراهی برگزار شد.

در این جلسه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، با تاکید بر ضرورت تسریع در ترمیم روسازی آزادراه‌های کشور گفت: طبق استانداردهای موجود باید ۳ تا ۶ درصد ارزش روز هر آزادراه صرف بهسازی و نگهداری از آن شود اما در حال حاضر ۱۵ درصد از درآمدهای آزادراهی برای نگهداری صرف می شود که با استفاده از روش های نوین در ساخت روسازی آزادراه‌ها باید هزینه‌های نگهداری را کاهش داد.  

وی ادامه داد: در این اولویت بندی بهسازی، ۱۰ آزادراه در نظر گرفته شده است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سه اولویت بندی در دوره ۶ ساله انجام خواهد شد.

خادمی از پنج آزادراه در اولویت بندی اول نام برد و گفت: آزادراه قم- کاشان، قزوین- رشت، زنجان- تبریز، قزوین- زنجان و کاشان- نظنز- اصفهان در اولویت اول قرار دارد و برای بهسازی آزادراه‌ها حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث کریدورهای آزادراهی جدید را بخش دیگری از مباحث این جلسه اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت توسعه شبکه حمل و نقل در شرق و جنوب، اتصال چابهار به مرکز و شمال کشور و کشورهای افغانستان و تاجیکستان از طریق شبکه آزادراهی این بخش اولویت اصلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتصال شمال شرق به جنوب غرب، اتصال شمال غرب به بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور و تکمیل شبکه آزادراهی در محورهای ترانزیتی و استراتژیک بخش دیگری از برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

خادمی تاکید کرد: در برنامه ریزی برای کریدورهای آزادراهی جدید، روان سازی ترافیک، ایجاد مراکز جمعیتی، اکوتوریسم مناطق عبوری و توسعه شبکه ترانزیتی کشور در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به افق افزایش و توسعه شبکه آزادراه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۶۰ کیلومتر طول شبکه آزادراهی موجود، ۱۲۰۰ کیلومتر در دست ساخت و ۴۸۰۰ کیلومتر طول طرح های پیشنهادی آزادراهی کشور است که با احداث و بهره برداری از این طرح ها طول کل شبکه آزادراهی کشور به ۸هزار و ۷۶۰ کیلومتر افزایش می یابد.

انتهای پیام/ب


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php