میز خدمت در راستای پاسخگویی یا رفع تکلیف!
به گزارش تبریز جوان از بناب، راهاندازی میز خدمت توسط همه ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که بعد از تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، توسط فرماندار بناب به دستگاهها ابلاغ شده و ایشان در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز بر راهاندازی «میز خدمت»
به گزارش تبریز جوان از بناب، راهاندازی میز خدمت توسط همه ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که بعد از تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، توسط فرماندار بناب به دستگاهها ابلاغ شده و ایشان در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز بر راهاندازی «میز خدمت» توسط تمامی دستگاهها در طول ایام دهه مبارک فجر تأکید کرد.
براساس این گزارش، پاسخگویی مستقیم و بیواسطه مدیران و دستگاههای اجرایی شهرستان به درخواستها و مطالبات مردمی از مهمترین اهداف این طرح است که در مرحله نخست شاهد راهاندازی میز خدمت تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در مصلای اعظم که نماز جمعه در آن برپا میشود، بودیم.
به نظر میرسد در مرحله بعدی اجرای میز خدمت مدیران سازمانهای دولتی و اداراتی همچون شهرداری، شورای اسلامی شهر، تأمین اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، بهداشت و درمان، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، منابع امور آب، آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور اقتصادی و دارایی، بانکها و … حضور داشته باشند.
در واقع میتوان چنین تصور کرد که یکی از اهداف اجرای این طرح سروسامان دادن به وضعیت پاسخگویی ادارات به مردم و ساختارمند کردن نحوه رابطه دستگاهها با ارباب رجوع است، به گونهای که امور جاری مردم در ادارات در کمترین زمان ممکن و با رعایت حقوق شهروندان و تکریم آنان در فضایی عاری از فساد و تخلف شکل گیرد.
به نظر میرسد، در شهرستان بناب هنوز طرح میز خدمت هم برای مردم و هم برای مسوولان جا نیفتاده است و نباید میز خدمت صرفاً در راستای معرفی و توصیف سازمانی باشد که ضروری است به جای کارشناس اداره رئیس دستگاه مربوطه در محل حضور یافته و با فراغ بال نسبت به اختیارات خود در راستای حل مشکلات و مطالبات مردم قدم بردارد و این خواسته زمانی تحقق خواهد یافت که فرماندار شهرستان نیز شخصاً در کنار مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان حضور یابد و چنانچه لازم باشد دستورات مقتضی را برای رسیدگی به درخواستهای مردمی صادر و خود شخصاً مشکلات را پیگیری کند.
موضوع دوم اینکه زمان تشکیل میز خدمت است. زمان اختصاص یافته به این خدمت بیواسطه نیم ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه در نظر گرفته شده است که جا دارد این پاسخگویی حداقل یک ساعت بعد از اتمام نماز جمعه نیز دایر باشد و البته اطلاعرسانی قبلی نیز ضروری است تا مردم بتوانند خواستههای خود را طرح کنند.
پرواضح است، استمرار تشکیل میز خدمت نافی برگزاری جلسات ملاقات مستقیم مردم و مسوولان نیست و همانگونه که قبل از این نیز کما بیش برخی مسوولان شهر از جمله فرماندار شهرستان دیدارهای مردمی برای رسیدگی به مشکلات مردم ترتیب میدادند، ادامه دهند زیرا باید توجه داشت که مسیر میز خدمت با برگزاری ملاقاتهای مردمی متفاوت است.
اگر چه رسیدگی به مشکلات مردم به طور مستقیم از سوی نماینده عالی دولت در شهرستان امری است از روی مسوولیتپذیری و دلسوزی، استقرار میز خدمت یک تکلیف اداری و گونهای جدید از نحوه ارائه خدمات دولتی به مردم است.
و صد البته که نفس ارتباط چهره به چهره و مستقیم مسوولان دولتی و اجرایی شهرستان با مردم و آشنایی با مشکلات آنها که عمدتاً از طریق مجاری و روال اداری لاینحل مانده و یا در پیچ و خمهای اداری گرفتار شده، امری است مسوولانه و پسندیده که امیدواریم مردم نتایج این طرح را در عمل مشاهده و لمس کنند.
انتهای پیام/۶۰۰۰۴/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰