کد خبر : 52186
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 10:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سیب زیردرختی بزرگ‌ترین چالش باغداران بسته هستند

سیب زیردرختی بزرگ‌ترین چالش باغداران

سیب زیردرختی بزرگ‌ترین چالش باغداران

موسوی امروز در گفت‌وگو با تبریز جوان در مراغه اظهار داشت: سیب درجه ۳ و صنعتی این شهرستان با هدف جلوگیری از هدررفت سیب زیردرختی و تبدبل آن به فرآورده خریداری می شود. وی افزود: در راستای حمایت از باغداران پنج هزار تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی استان با همکاری صندوق توسعه کشاورزان و پنج


موسوی امروز در گفت‌وگو با تبریز جوان در مراغه اظهار داشت: سیب درجه ۳ و صنعتی این شهرستان با هدف جلوگیری از هدررفت سیب زیردرختی و تبدبل آن به فرآورده خریداری می شود.

وی افزود: در راستای حمایت از باغداران پنج هزار تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی استان با همکاری صندوق توسعه کشاورزان و پنج هزار تن نیز از طرف سازمان تعاون روستایی کشورخریداری می‌شود.

موسوی اضافه کرد: محصول خریداری شده جهت فرآوری و تبدیل به کنسانتره و آبمیوه به استان‌های خراسان جنوبی، گرگان، اصفهان و شیراز منتقل خواهد شد.

به گفته رئیس تعاون روستایی مراغه، با این اقدام یکی از یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های باغداری شهرستان برای عرضه سیب زیر درختی رفع می شود.

وی گفت: ایجاد تامل بین باغداران و واحدهای فرآوری محصولات باغی، جلوگیری از فساد ضایعات سیب، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه‌گری و حمایت از کشاورزان از دیگر اهداف این طرح است.

موسوی با بیان اینکه سیب درجه ۳ به قیمت روز خریداری می شود، افزود: خرید سیب زیردرختی برای فرآوری از ۱۰ روز پیش آغاز شده است.

سالانه در شهرستان مراغه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب درختی تولید و با توجه به شرایط آب و هوایی ۸ تا ۱۲ درصد از این محصول بصورت زیردرختی و درجه سه راهی واحد های فرآوری و تولید آبمیوه می شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php