کد خبر : 100287
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 21:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سکوی حفاری ایران در دریای خزر به آب انداخته شد بسته هستند

سکوی حفاری ایران در دریای خزر به آب انداخته شد

سکوی حفاری ایران در دریای خزر به آب انداخته شد

به گزارش تبریز جوان، وزیر نفت دولت سیزدهم در آخرین گزارشی که از تبریز جوان تولید نفت ارائه کرده، رقم آن را بیش از سه میلیون بشکه عنوان کرده است. در حالی رقم تولید به این تبریز جوان رسیده که بر اساس اعداد و ارقامی که خود اوجی گفته، هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت، ۲.۸


به گزارش تبریز جوان، وزیر نفت دولت سیزدهم در آخرین گزارشی که از تبریز جوان تولید نفت ارائه کرده، رقم آن را بیش از سه میلیون بشکه عنوان کرده است. در حالی رقم تولید به این تبریز جوان رسیده که بر اساس اعداد و ارقامی که خود اوجی گفته، هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت، ۲.۸ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی دارد.

سابقه استخراج و تولید نفت در ایران به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و جالب است بدانید که نخستین سکوی حفاری نفت ایران شهریورماه سال ۱۳۷۴ به دریای خزر انداخته شد.

در همین باره، روزنامه اطلاعات در هفدهم مردادماه همین سال، طی گزارشی به این خبر مهم پرداخته و هزینه اجرایی این پروژه را ۶۸ میلیون دلار و یک میلیارد ریال اعلام کرده است.

در بخشی از متن این گزارش آمده است: «نخستین سکوی نفتی ایران در دریای خزر با ۶۸ میلیون دلار و یکصد میلیون تومان هزینه ساخته و نصب شده است. ایران با این تجربه می‌تواند هر ۲ سال یکبار سکوی حفاری نفتی در هر نقطه دریای خزر نصب کند.»

به استناد آمار ارائه شده در این مطلب، صنعت نفت کشور در سال‌های ۶۸ تا ۷۲ هر ساله حدود ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی پالایش و پخش صورت گرفته که این تبریز جوان در سال‌های ۷۲ و ۷۳ به سالانه یک هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

1

2

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php