تبریز جوان– جاوید بنابیان: از آنجایی که به جهت اوضاع و احوال کرونایی دانشجویان دانشگاه بناب همچون سایر دانشگاههای کشور حضور فیزیکی در دانشگاه ندارند و کلاسهای درسی از طریق فضای مجازی دنبال میشوند ولی ظاهراً برخی حاشیهها از این دانشگاه دست بردار نیستند.
بر اساس این گزارش، قریب به ۲۶ ماه از حضور دکتر حسین پیری در مسند ریاست دانشگاه بناب می گذرد و چالشهایی که همواره طی این مدت در دانشگاه بناب که زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، همراه این دانشگاه بودهاند، سئوالات متعددی را در ذهن فعالان اجتماعی و دانشگاهیان در سطح شهرستان بوجود آورده است.
مشکلاتی که حل آنها همت مسئولان وزارت علوم را میطلبد و بسیاری از آگاهان امر معتقدند نحوه مدیریت ریاست دانشگاه نیز در ایجاد این حواشی پیش آمده در دانشگاه بناب بی تأثیر نبوده است.
این در حالی است که برای حل برخی از این مشکلات علاوه بر مسئولان شهرستان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی نیز ورود کرده و دستوراتی صادر کردند. مشکلاتی نظیر کنار گذاشته شدن تعدادی از نیروهای شرکتی تا برخوردهای قهری با منتقدان!
با این اوصاف به نظر می رسد مشکلات دانشگاه بناب تمام ندارد. شنیدهها حاکی است که دکتر حسین پیری رئیس فعلی دانشگاه بناب که اصرار بر ماندن در اریکه ریاست دارد همچنان در تلاش برای ابقای ایشان در این مسئولیت هستند ولی همزمان ایشان قصد انتقال به دانشگاه دیگری دارند.
حال این سئوال از دکتر پیری و حامیان ایشان مطرح است: «کسی که اصرار بر انتقال از این دانشگاه که ریاست آن را برعهده دار است، به دانشگاه دیگری دارد چطور می تواند برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه برنامه ریزی کرده و قدم بردارد؟!»
و از کمیته دانشگاهیان شهرستان که نظر نماینده محترم مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی فعالیت میکنند و قرار است به عملکرد دانشگاه های شهرستان نظارت کنند،
این سئوال مطرح است که«چه پاسخی به افکار عمومی در قبال این اقدام رئیس دانشگاه بناب دارند؟!»
گفتنی است، دکتر حسین پیری متولد ۱۳۵۸ دانش آموخته کارشناسی ریاضی محض، کارشناسی ارشد و دکترای آنالیز ریاضی از دانشگاه تبریز است.
وی از شهریور ماه سال ۱۳۹۷ با حکم وزیر علوم تحقیقات و فناوری ریاست دانشگاه بناب را عهده دار است.
انتهای پیام/۶۰۰۰۴
نگارنده: بناب – جاوید بنابیان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰