کد خبر : 46748
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 - 15:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باران و رعدوبرق شدید در برخی مناطق و هشدار به کشاورزان و دامداران/نوار شمالی خنک می‌شود بسته هستند

باران و رعدوبرق شدید در برخی مناطق و هشدار به کشاورزان و دامداران/نوار شمالی خنک می‌شود

باران و رعدوبرق شدید در برخی مناطق و هشدار به کشاورزان و دامداران/نوار شمالی خنک می‌شود

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تبریز جوان در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در چهار روز آینده در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد


محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تبریز جوان در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در چهار روز آینده در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان های قم و غرب اصفهان، مناطقی از غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی روز آینده دوم خرداد در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور، فارس، یزد و کرمان حاکم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در بخش‌هایی از استان اصفهان، همچنین شمال فارس، ارتفاعات کرمان و یزد رگبار پراکنده خواهیم داشت.

اصغری ادامه داد: از بعد از ظهر سه شنبه ۴ خرداد با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز بارش در مناطقی که ذکر شد تداوم دارد.

وی اظهار کرد: روز پنج شنبه ششم خرداد در شرق سواحل شمالی، همچنین خراسان رضوی و خراسان جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های سمنان، شرق تهران و همچنین قم بارش پراکنده خواهیم داشت.

* چند توصیه به کشاورزان و دامداران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل همچنین سه شنبه در آذربایجان غربی و روز چهارشنبه در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق شدید پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: در این راستا در مناطقی که ذکر شد احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام ها وجود دارد که توصیه می شود خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‏ ها و استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، در دستور کار باشد.

وی افزود: همچنین محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ، استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر وزش باد، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد و  جمع آوری نهاده های کشاورزی از روی زمین به دلیل شرایط نامساعد جوی، در دستور کار باشد.

* کاهش دما در نوار شمالی کشور 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php