کد خبر : 9525
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 18:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۴ درصد کودکان استان معلول هستند بسته هستند

۴ درصد کودکان استان معلول هستند

۴ درصد کودکان استان معلول هستند

به گزارش تبریز جوان، محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در مراسم روز جهانی کودک اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی کودک، «آینده را باید ساخت» است که این آینده را کودکان می‌سازند. مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود در این مراسم افزود: کودکان باید تربیت صحیح داشته و به تبع آن آینده


به گزارش تبریز جوان، محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در مراسم روز جهانی کودک اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی کودک، «آینده را باید ساخت» است که این آینده را کودکان می‌سازند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود در این مراسم افزود: کودکان باید تربیت صحیح داشته و به تبع آن آینده را بسازند.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر رعایت حقوق کودکان در جامعه، گفت: یکی از حقوق آنها این است که همه کودکان در شرایط مساوی علم کسب کنند.

وی، حق آموزش را حقوق دیگر کودک برشمرد و تصریح کرد: حق سلامتی، ایمنی، امنیت و آرامش از جمله حقوق دیگر کودک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارشدزاده با بیان اینکه ما وظیفه داریم برای کودکان فضای شاد ایجاد کنیم، یادآور شد: ایجاد امکانات شادی، نشاط و ورزش برای کودکان و تغذیه سالم و صلح و دوستی از جمله حقوق اصلی کودکان یک جامعه است.

وی ادامه داد: کودکانی در دنیا از جمله یمن، سوریه، عراق، افغانستان هستند که مورد ظلم قرار می‌گیرند که ما از همه آنها حمایت می‌کنیم و جزو برنامه‌ها و شعار ماست و باید کودکان را نیز با این موضوع آشنا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه همچنین ابراز کرد: همه مردم و کودکان از جنگ، آسیب اجتماعی، ظلم علیه کودک نفرت دارند.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار مهد کودک در آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به ۵۰ هزار کودک از برنامه‌های کودک شهری و روستایی استفاده می‌کنند به‌طوریکه ۵۰ درصد مهدکودک‌ها در روستاها دایر هستند که ۱۴ هزار کودک را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: در روستا محورها علاوه بر مسائل آموزشی، توزیع یک وعده غذای گرم نیز داریم.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار کودک در مهدکودک‌های شهری استان و در ۵۰۰ مهدکودک شهری هستند، اذعان داشت: ارائه برنامه‌های آموزشی و کتب مدون و محتوای آموزشی تائید شده از جمله خدمات به کودکان می‌باشد.  

ارشدزاده توضیح داد: سال گذشته، ۶۲ هزار نفر کودک متولد شده است به‌طوریکه در بخش کودکان از صفر تا ۶ سالگی شامل می‌شود.

وی ابراز کرد: هر سال نسبت به سال‌های قبل متفاوت است و با توجه به اینکه تبریز جوان زاد و ولد در استان کم است در مقابل تبریز جوان امید به زندگی نیز رو به افزایش است و این منجر می‌شود ترکیب جمعیت به هم زده شود.

ارشدزاده افزود: حدود ۴/۲ درصد یا همان ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای معلولیت در سنین مختلف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: معمولا دو درصد کودکان متولد شده دچار معلولیت هستند و به عبارت دیگر سالانه در استان  یک‌هزار و ۵۰۰ نفر کودک معلول به دنیا می‌آید که البته قابل پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی معلولیت‌ها نیز بعد از تولد و در اثر سوانح تصادفات رخ می‌دهد که در مجموع حدود چهار درصد دچار معلولیت‌های مختلف است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: سوانح و حوادث معلولیت زیادی بر جای می‌گذارد که این نیز قابل پیشگیری می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه معمولا آقایان بیشترین قربانی تصادفات رانندگی هستند، تصریح کرد: از دست دادن کارآیی، بی‌سرپرست ماندن خانواده از جمله تبعات منفی سوانح رانندگی می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در شیرخوارگاه حدود ۴۵ کودک وجود دارد که این آمار متغیر است، چراکه به همان تبریز جوان خروجی، تبریز جوان ورودی به شیر خوارگاه نیز وجود دارد.

وی گفت: سالانه حدود ۴۰ تا۵۰ نفر فرزندخواندگی داریم به‌طوریکه سال گذشته ۴۷ مورد فرزند خواندگی داشتیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php