کد خبر : 19785
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اسفند 1398 - 16:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کرونا در عراق؛ درخواست صالح و عبدالمهدی برای اعلام وضعیت اضطراری بسته هستند

کرونا در عراق؛ درخواست صالح و عبدالمهدی برای اعلام وضعیت اضطراری

کرونا در عراق؛ درخواست صالح و عبدالمهدی برای اعلام وضعیت اضطراری

یک مقام آگاه امروز (یکشنبه) در این باره گفت که رئیس جمهوری و نخست وزیر مستعفی از مجلس عراق خواستند که ۳۰ روز وضعیت اضطراری در کشور اعلام کند.به گزارس روزنامه «بغداد الیوم» و دیگر رسانه های عراقی، صالح و عبدالمهدی پیامی را به «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق ارسال کردند و خواهان اعلام



یک مقام آگاه امروز (یکشنبه) در این باره گفت که رئیس جمهوری و نخست وزیر مستعفی از مجلس عراق خواستند که ۳۰ روز وضعیت اضطراری در کشور اعلام کند.
به گزارس روزنامه «بغداد الیوم» و دیگر رسانه های عراقی، صالح و عبدالمهدی پیامی را به «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق ارسال کردند و خواهان اعلام وضعیت اضطراری سلامتی به مدت ۳۰ روز شدند که طبق ماده ۶۱ قانون اساسی می تواند تمدید شود.
 اوایل امروز نیز وزیر بهداشت عراق «جعفر علاوی» تاریخ برقراری وضعیت اضطراری در این کشور را در صورت افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در عراق اعلام کرد و گفت که در زمان حاضر برای گرفتن بودجه به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در عراق مشکل وجود دارد.
وی اضافه کرد که با ارسال پیام به رئیس جمهوری و نخست وزیر، شمار مبتلایان به کرونا را ۱۱۰ مورد اعلام و تاکید کردم که در این شرایط به یقین موارد ابتلا افزایش خواهد یافت، بنابراین  ممکن است در ۲۴ ساعت آینده یا ۴۸ ساعت دیگر وضعیت اضطراری در کشور اعلام کنیم.
وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در تازه ترین گزارش که عصر دیروز شنبه منتشر شد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق را ۱۱۰ نفر، فوت شدگان را ۱۰ و بهبود یافتگان را ۲۶ تن اعلام کرد.

بررسی شمار مبتلایان جدید در عراق با آمارهای روزهای گذشته نشان دهنده رشد چشمگیر درصد ابتلا به ویروس کرونا است به طوری که ثبت ۱۷ مورد جدید در روز گذشته به نگرانی ها در این مورد دامن زده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php