کد خبر : 9862
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 11:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «کاغذ‌پران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی می‌شود بسته هستند

«کاغذ‌پران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی می‌شود

«کاغذ‌پران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی می‌شود

به گزارش تبریز جوان، «کاغذ‌پران» ۴۵ شعر با ترکیبی از قالب‌های غزل، مثنوی وغزل‌مثنوی، سروده مرتضی طوسی شاعر تبریزی است که بیشتر در فضای عاطفی، اجتماعی و رثایی سروده شده و توسط نشر شانی، منتشر می‌شود. محمد کاظم‌کاظمی، شاعر و پژوهشگر برجسته معاصر، در مقدمه‌ای که برای این مجموعه شعر نگاشته، آورده‌است: «بسیار شاعران داریم که به


به گزارش تبریز جوان، «کاغذ‌پران» ۴۵ شعر با ترکیبی از قالب‌های غزل، مثنوی وغزل‌مثنوی، سروده مرتضی طوسی شاعر تبریزی است که بیشتر در فضای عاطفی، اجتماعی و رثایی سروده شده و توسط نشر شانی، منتشر می‌شود.

محمد کاظم‌کاظمی، شاعر و پژوهشگر برجسته معاصر، در مقدمه‌ای که برای این مجموعه شعر نگاشته، آورده‌است: «بسیار شاعران داریم که به یک شیوه داستان می‌زنند، آن‌هم غالباً به شیوۀ عاشقانه و یا مذهبی، به طوری که بخش عمده‌ای از آثار معاصران ما و به‌ویژه هم‌نسلان مرتضی طوسی، در یکی از این شیوه‌ها خلاصه می‌شود. ولی من مجموعۀ حاضر را کتابی متنوع می‌بینم در ساحات گوناگون معنایی، و از این روی می‌تواند دوستداران همه این معانی را به کار آید. در اینجا هم شعر عاشقانه می‌شود یافت، هم شعر مذهبی و هم شعر اجتماعی.»

مرتضی طوسی، متولد۱۳۶۹، فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی  است که در سال‌های اخیر، دبیری و کارشناسی نشست‌های ادبی خط سوم را در شهر تبریز عهده‌دار بوده‌‌‌ است.

مدیریت انجمن‌های ادبی و همراهی با چهره‌های شاخص حوزه فرهنگی و هنر، نقش تاثیرگذار در تجربه شاعری طوسی داشته‌ است.

طوسی، برگزیده جشنواره‌ها و جایزه‌های مختلف ادبی در استان و کشور بوده و اجرای همایش‌های مختلف ملی و بین‌المللی را در حوزه فرهنگ، عهده‌دار بوده‌ است.

مجموعه «کاغذ‌پران» همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، با حضور شاعران و علاقه‌مندان حوزه فرهنگ و هنر رونمایی و عرضه می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php