کد خبر : 6980
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398 - 0:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هفدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر مرند احداث می‌ شود بسته هستند

هفدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر مرند احداث می‌ شود

هفدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر مرند احداث می‌ شود

به گزارش تبریز جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حیدری خلیلی اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه فی مابین سازمان سینمایی کشور و شهرداری مرند هفدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر مرند احداث می‌شود. وی افزود: در راستای شعار ایران تهران نیست؛ سازمان سینمایی کشور حضور جدی‌تری در


به گزارش تبریز جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حیدری خلیلی اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه فی مابین سازمان سینمایی کشور و شهرداری مرند هفدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر مرند احداث می‌شود.

وی افزود: در راستای شعار ایران تهران نیست؛ سازمان سینمایی کشور حضور جدی‌تری در استان‌ها داشته و تا امروز تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۷ شهر در ۱۷ استان کشور با ظرفیت ۵۷ سالن امضا شده است.

خلیلی تصریح کرد: پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور، در شهرهای فاقد سالن سینما، که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت : تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه بر عهده‌ سازمان سینمایی است.

وی افزود: در این راستا ، مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان توسط سازمان سینمایی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط سازمان شهرداریهای وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به عنوان کمک بلاعوض بابت اجرای پروژه پردیس سینمایی امید پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری ، تاسیسات ، سالن ، پرده ، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم ، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد زیرساخت های کاربردی فرهنگ و هنر، امروزه یک سرمایه گذاری مطمئن و  با اهمیت محسوب می‌شود  چراکه این امر باعث ایجاد جریان‌های فرهنگی فاخر و تقویت چرخه اقتصاد در حوزه‌ هنر و سینما می شود.

وی، حوزه‌ی فرهنگ و هنر را حوزه‌یا ثروت‌خیز و زاینده عنوان کرد و تقویت هنر سینما و زیرساختهای این حوزه را در تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر بسیار با اهمیت برشمرد.

داود گرشاسبی ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز در این جلسه ، این تصمیم را بسیار مهم ارزیابی کرده و از همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری و سازمان سینمایی کشور تقدیر کرد و گفت : مرند با قدمتی تاریخی و ویژگی های خاص فرهنگی و اجتماعی و جمعیت قابل توجه ، به تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری نیاز ضروری دارد.

وی گفت: ما انعقاد این تفاهم نامه را به فال نیک گرفته و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد شروع عملیات اجرایی و در نهایت بهره برداری از آن باشیم . 

فرامز آخوندی رئیس شورای شهر مرند نیز در سخنانی ضمن حمایت از انعقاد این تفاهم‌نامه و اجرای آن در شهر گفت: ما معتقدیم که احداث پردیس سینمایی در مرند گام مثبتی است که می تواند شاخصه های فرهنگی شهر را تقویت کند و با بررسی ویژگی های فنی این طرح ، آن را ضروری می دانیم و در راستای احداث آن تمام تلاش خود را خواهیم کرد. 

حسین کاوه شهردار مرند نیز ضمن تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور، اعلام آمادگی نمود که با همکاری فی مابین و همراهی شورای اسلامی شهر، پردیس سینمایی در مرند احداث گردد.

در این جلسه ، مهران فرجی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز طی سخنانی ، گزارشی از روند جلسه های هماهنگی قبلی ارائه داد و با معرفی شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی و تاریخی این شهرستان بر لزوم احداث و بهره برداری از پردیس سینمایی در مرند تاکید کرد. 

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه،  پردیس سینمایی امید مرند در استان آذربایجان شرقی با ۴  سالن و پیش بینی   ۳۵۰ صندلی در بلوار آزادی – پارک لاله مرند احداث خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php