کد خبر : 14887
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 12:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ملانوری: “شورای هماهنگی جبهه اصلاحات” مجوز فعالیت ندارد بسته هستند

ملانوری: “شورای هماهنگی جبهه اصلاحات” مجوز فعالیت ندارد

ملانوری: “شورای هماهنگی جبهه اصلاحات” مجوز فعالیت ندارد

«حمید ملانوری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تبریز جوان درباره مجوز قانونی فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: جبهه‌ها و ائتلاف‌ها از سوی احزاب دارای پروانه فعالیت شکل گرفته و این شکل‌گیری را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب می‌رسانند و پس از آن مجوز فعالیت می‌گیرند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: در



«حمید ملانوری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تبریز جوان درباره مجوز قانونی فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: جبهه‌ها و ائتلاف‌ها از سوی احزاب دارای پروانه فعالیت شکل گرفته و این شکل‌گیری را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب می‌رسانند و پس از آن مجوز فعالیت می‌گیرند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: در جریان اصلاحات جبهه‌هایی که فعالیت آن‌ها به کمیسیون ماده ۱۰ رسیده است، «جبهه هماهنگی اصلاحات» و دیگری «جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» است و بنابراین فعالیت ائتلافی تحت عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، به عنوان جبهه به اطلاع ما نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان، جبهه نیست، گفت: ما اعلام کردیم شورای سیاست‌گذاری،کمیته و کارگروه‌ها برای تقسیم‌بندی وظایف و اقدامات خود می‌توانند زیر مجموعه جبهه‌ها باشند اما نهادسیاست‌گذاری نمی‌تواند به عنوان جبهه فعالیت کند.

ملانوری تصریح کرد: نماینده جبهه‌ هماهنگی اصلاحات «حسین کمالی» از حزب اسلامی کار و نماینده جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی «داود محمدی» از انجمن اسلامی معلمان است. شورایی با عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان به عنوان یک جبهه به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نرسیده است که «مصطفی کواکبیان» به عنوان رئیس این شورا مصاحبه کند. اگر جبهه تازه‌ای شکل گرفته باشد باید به اطلاع کمیسیون برسد.

وی گفت: از میان ۸ جبهه مورد تایید، جبهه اصولگرایان قم فعالیت خود را یکساله و برای انتخابات اعلام کرده است و دیگر جبهه‌ها مدت فعالیت خود را نامحدود و یا سی‌ساله به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسانده‌اند.

ملانوری درباره رد صلاحیت اصلاح‌طلبان از سوی هیات‌های اجرایی هم گفت: رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان را قبول ندارم و از افراد شاخص‌ اصلاح‌طلب تعداد زیادی تایید صلاحیت شده‌اند. هیات های اجرایی بر اساس پاسخ‌هایی که از استعلام مراجع چهارگانه کسب می‌کنند تصمیم می‌گیرند.

به گزارش تبریز جوان، انتقادات «مصطفی کواکبیان» رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره رد صلاحیت اصلاح‌طلبان با واکنش «جمال عرف» رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و رئیس ستاد انتخابات کشور مواجه شد و عرف فعالیت این شورا را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

بر اساس قانون کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، فعالیت جبهه‌ها و ائتلاف‌ها باید با اطلاع این کمیسیون و تکمیل فرم اطلاعات مربوطه و مدارک انجام شود. در صورت عدم اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از تشکیل جبهه‌ها، فعالیت آن‌ها قانونی نخواهد بود. تاکنون کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، فعالیت جبهه‌های زیر را قانونی دانسته است:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب به پاسخگویی محمد حسن رحیمیان؛

جبهه هماهنگی اصلاحات به پاسخگویی حسین کمالی و ابراهیم اصغرزاده؛

جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی به پاسخگویی داود محمدی؛

 جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به پاسخگویی شهاب‌الدین صدر؛

جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان به پاسخگویی قدرتعلی حشمتیان؛

جبهه اصولگرایان استان قم به پاسخگویی احمد امیرآبادی فراهانی؛

جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به پاسخگویی غلامعلی حداد عادل و

جبهه ایستادگی ایران اسلامی به پاسخگویی عبدالحسین روح‌الامینی.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php