کد خبر : 25001
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 11:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صنعت قالیبافی تنها صنعت بومی و مهم‌ترین صادراتی ایران است / راهکار بهبود وضعیت صادارت صنعت فرش بسته هستند

صنعت قالیبافی تنها صنعت بومی و مهم‌ترین صادراتی ایران است / راهکار بهبود وضعیت صادارت صنعت فرش

صنعت قالیبافی تنها صنعت بومی و مهم‌ترین صادراتی ایران است / راهکار بهبود وضعیت صادارت صنعت فرش

به گزارش تبریز جوان، سیدعلی موسوی، با اشاره به اینکه فرش دست‌باف یکی از مهمترین کالاهای صادراتی ایران است، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن فعالیت کسب و کارها، صادرات فرش ایران نیز همانند بسیاری از صنایع، دچار آسیب شده و به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. فرشبافی در استان آذربایجان


به گزارش تبریز جوان، سیدعلی موسوی، با اشاره به اینکه فرش دست‌باف یکی از مهمترین کالاهای صادراتی ایران است، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن فعالیت کسب و کارها، صادرات فرش ایران نیز همانند بسیاری از صنایع، دچار آسیب شده و به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. فرشبافی در استان آذربایجان شرقی به ویژه در شهرستان‌ها و روستاهای کوچک بسیار شایع بوده و اشتغال‌زایی بسیار بالایی هم دارد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع فرش نیازمند توجه ویژه دولت است، افزود: با توجه به اینکه فرش‌دستباف یکی از کالاهای مهم صادراتی و نماد هنر ایران است باید به صورت ملی دیده شود. در دوران شیوع کرونا به لحاظ واردات مواد مورد نیاز فرش‌بافی با مشکلات بسیار زیادی روبرو بودیم. بنابراین از  رئیس مرکز ملی فرش ایران هم می‌خواهم در این زمینه توجه ویژه و حمایت گونه ای داشته باشد. مجلس و نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز آماده حمایت از طرحهای مربوط به تقویت صنایع فرش ایران هستند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مسئولان استانی و کشوری درخواست می‌کنم برای حمایت از صنایع آسیب دیده در دوران شیوع بیماری کرونا در جهت تامین مواد اولیه و تسریع در روند صادرات از گمرک تدابیری بی‌اندیشند.

موسوی افزود: غالب خانوارهایی که در صنعت فرشبافی مشغول هستند، کار به صورت خانوادگی پیش می‌رود و افراد یک خانواده به صورت جمعی اقدام به بافت قالی می‌کنند؛ این امر منجر به کاهش بزه‌های اجتماعی و ایجاد درآمد برای تک تک افراد خانواده خواهد شد؛ به نحوی که بیکاری نیز در خانوارهایی که در این شغل مشغول به فعالیت هستند، کاهش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یازدهم صنعت قالیبافی را تنها صنعت بومی کشور دانست که در صورت حمایت، اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی دارد و گفت: بهبود وضعیت صادارت صنعت فرش در گرو همکاری همه جانبه مسئولان دولتی است. امیدواریم با حمایت‌ های انجام شده گام موثری در بهبود وضعیت صادرات فرش و همچنین اشتغالزایی برداریم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲




Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php