کد خبر : 24389
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 10:22
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جهش تولید در آیینه سفرهای استانی مسوولان بسته هستند

جهش تولید در آیینه سفرهای استانی مسوولان

جهش تولید در آیینه سفرهای استانی مسوولان

در سال جهش تولید و در راستای پیاده‌سازی این شعار ملی، رییس جمهوری روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ماه  از طریق ویدیو کنفرانس، چهار طرح صنعتی و معدنی را با اعتبار ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان در استان‌های خراسان‌رضوی و اصفهان افتتاح کرد. بهره‌برداری از ۲ طرح در خراسان رضوی از جمله این طرح ها


در سال جهش تولید و در راستای پیاده‌سازی این شعار ملی، رییس جمهوری روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ماه  از طریق ویدیو کنفرانس، چهار طرح صنعتی و معدنی را با اعتبار ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان در استان‌های خراسان‌رضوی و اصفهان افتتاح کرد.

بهره‌برداری از ۲ طرح در خراسان رضوی از جمله این طرح ها است که به گفته حجت‌الاسلام حسن روحانی، نتیجه تلاش و فعالیت برادران شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر است.

بخشی از مهمترین اظهارات و اقدامات مسوولان کشور در تازه ترین سفرهای استانی که نشان از پیگیری مستمر وعده ها و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی  دارد، در جدول زیر آمده است:

 

رییس جمهوری و افتتاح طرح‌های صنعتی

رییس جمهوری ۲۲ خرداد در آیین بهره برداری از طرح های معدنی در خراسان رضوی خواستار آزادسازی معادنی شد که روی کاغذ به افرادی واگذار و حبس شده است؛ وی تاکید کرد: این معادن را با رویکرد تولید و اشتغال باید از حبس نجات دهیم.

حجت الاسلام روحانی بر این نکته تاکید داشت که کرونا و تحریم نتوانست تولید کشور را متوقف کند.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سفر به خراسان رضوی گفت: ظرفیت تولید فولاد در ایران در مدت زمان فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم تاکنون با افزایشی به تبریز جوان دو برابر سالانه به تولید ۲۸ میلیون تن محصولات فولادی رسیده ‌است.


طرح‌هایی که با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید شامل «از ۲ طرح تولیدی کنسانتره آهن صنایع معدنی فولاد سنگان و واحد تولیدی گندله آهن شرکت توسعه فولاد سناباد در خراسان رضوی» و «افزایش ظرفیت تولید یخچال و فریزر و بومی‌سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی گروه صنعتی «انتخاب» و واحد تولیدی گلوکز نشاسته شرکت «شهدینه آران هشت بهشت» در اصفهان» بود.

سفر رییس قوه قضاییه به فارس

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه در سفر به استان فارس تاکید کرد: هیچ کدام از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه یا کارخانه‌ای که تملک کرده‌اند را تعطیل یا نیمه تعطیل کنند و سازمان بازرسی وظیفه پیگیری این مساله را دارد.

وی در خصوص ابلاغ الکترونیکی احکام قضایی به عشایر نیز یادآور شد: ممکن است عشایر به ابزار دیجیتال دسترسی نداشته باشند که باید ابلاغ به نحوی باشد که حقوق آنان ضایع نشود که باید در این زمینه سازوکاری فراهم شود.

سفر نوبخت به خراسان جنوبی

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به خراسان جنوبی بر این نکته تاکید کرد که «با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حقوق کارکنان و کارمندان را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم و حتی امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان اختصاص دادیم.

به گفته معاون رییس جمهوری، امروز در شرایط تحریم دقیقا می دانیم که کشور با توجه به منابع موجود چگونه باید اداره شود.

«بهره برداری از کارخانه زغالشویی و تولید کنسانتره زغال ‌سنگ در طبس» و «بهره برداری از ۵هزار واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی» و «امضای تفاهم نامه های اشتغالزایی و جهش تولید» سه اقدام مهم نوبخت در استان خراسان جنوبی بود.


سفر وزیر راه و شهرسازی به مازندران

محمد اسلامی وزیر راه  و شهرسازی در سفر به مازندران گفت: اتمام چهار خطه کردن جاده هراز  نیازمند یکهزار میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم این طرح در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۳۰ ماه آینده به اتمام برس.

به عقیده وی، طرح چهار خطه شدن ( بهسازی) محور هراز جزو سخت ترین پروژه‌های راه سازی کشور بوده چون‌هم به دلیل استفاده مردم در حین عملیات دست و پا گیر است و هم زمان بر ‌و این مساله رفت و آمد و کارکرد شرکت های پیمانکاری را بسیار سخت کرد.

در جریان این سفر ۶ کیلومتر پروژه چهارخطه محور هراز (آمل به تهران ) به بهره برداری رسید.

سفر وزیر آموزش و پرورش به همدان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر دو روزه به استان همدان بر این نکته تاکید کرد که در ۹ ماه گذشته حقوق ماهانه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، به صورت میانگین بیش از ۲ میلیون تومان افزایش یافته است. در رابطه با این افزایش حقوق، دولت با ما همکاری بسیاری کرد، چرا که حفظ منزلت معلم بسیار مورد توجه ما است.

وی با تاکید بر عدالت آموزشی و دسترسی همه دانش آموزان سراسر کشور به امکانات آموزشی اظهار داشت:  امروز بهترین محتوایی که در بهترین مدارس تهران عرضه می‌شود، همزمان در دورترین روستاهای سیستان و بلوچستان نیز قابل دسترسی است.

به عقیده وی، با وجود شرایط اقتصادی سخت، امسال اعتبارات آموزش و پرورش سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته و نسبت به سال ۹۶ چهار برابر شده است

«کلنگ زنی پروژه آموزشی ۱۲ کلاسه زنده یاد عبدالحسین زمانی همدان» و افتتاح چند پروژه ورزشی دانش آموزی از جمله برنامه های سفر حاجی میرزایی به همدان بود.

سفر معاون حقوقی رئیس جمهوری به اصفهان

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری در اصفهان با اعلام اینکه لایحه «صیانت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت» در دولت تهیه و برای گرفتن نظر قوه قضاییه به این قوه فرستاده شد، اما این بررسی‌ها ۲ سال بطول انجامید، اظهار داشت: ملاحظات خیلی خوبی در این لایحه وجود دارد و وجود مکان‌های امن برای حمایت از زنان در آن پیش بینی شده است.


سفر معاون وزیر امور خارجه به آذربایجان شرقی

غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی گفت: ویروس کرونا یک مشکل بین المللی است اما خوشبختانه در هفته های اخیر دولت تمهیداتی اندیشیده است و با مذاکراتی که با کشورهای همسایه صورت گرفته است در صدد هستیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم با راه اندازی مجدد مرزها تجارت و رفت و امدها را به روال قبل از کرونا برگردانیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php