کد خبر : 6003
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 18:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جشن‌های عید غدیرخم نباید تحت‌الشعاع عزاداری‌های ماه محرم باشد بسته هستند

جشن‌های عید غدیرخم نباید تحت‌الشعاع عزاداری‌های ماه محرم باشد

جشن‌های عید غدیرخم نباید تحت‌الشعاع عزاداری‌های ماه محرم باشد

به گزارش تبریز جوان از بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری‌بنابی در جمع مسوولان هیات‌های مذهبی و مداحان شهرستان بناب زنده نگهداشتن فرهنگ غدیر را مهم‌ترین رسالت و وظیفه شیعیان در عصر حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم و جشن‌های عید غدیرخم استفاده کرد. وی


به گزارش تبریز جوان از بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری‌بنابی در جمع مسوولان هیات‌های مذهبی و مداحان شهرستان بناب زنده نگهداشتن فرهنگ غدیر را مهم‌ترین رسالت و وظیفه شیعیان در عصر حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم و جشن‌های عید غدیرخم استفاده کرد.

وی افزود: عید غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است و اگر تفسیر روشنی از آیات خدا و قرآن در خصوص غدیر در جهان داشتیم، امروز شاهد برادرکشی و جنگ بین مسلمانان و اختلاف میان جهان اسلام نبودیم.

این استاد علوم دینی حوزه علمیه شهرستان بناب با انتقاد از آغاز برگزاری زودهنگام عزاداری‌های محرم در قالب استقبال از محرم در دهه امامت، تصریح کرد: عید غدیر جشن امامت است و نباید تحت‌الشعاع عزاداری‌های محرم قرار بگیرد.

باقری‌بنابی از مسوولان هیأت‌های مذهبی شهرستان خواست برنامه‌های استقبال از ماه محرم را از ۲۶ ذی‌الحجه شروع کنند.

وی سپس با اشاره به فرهنگ و آداب برگزاری عزاداری‌های ماه محرم خاطرنشان ساخت: ایجاد اختلاف بین دستجات عزاداری و هیأت‌های مذهبی کار شیطانی است و مداحان و هیأت‌های مذهبی باید از نفوذ آهنگ‌های ناموزون در عزاداری‌ها همچنین بیان مطالب غیرواقعی پرهیز و اجتناب کنند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب با هشدار نسبت به نفوذ برخی دست‌های ناپاک برای تغییر مسیر عزاداری‌های واقعی اذعان کرد: باید مراقب افرادی که حرکات آنها با حرکات واقعی فاصله دارد، بود و مانع نفوذ آنها شد.

 باقری‌بنابی در ادامه از هیأت‌های عزاداری شهرستان خواست استفاده از طبل‌های بزرگ در جلوی دستجات عزاداری اجتناب کنند.

وی با یادآوری برنامه‌های مختلف عید غدیر، بر محوریت مردمی بودن مراسم جشن‌های عید غدیرخم تأکید و تصریح کرد: به همین مناسبت راهپیمایی با حضور قشرهای مختلف مردم همزمان با روز عید غدیرخم از مسجد امیرالمؤمنین(ع) تا مصلای اعظم این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/م

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php