کد خبر : 24974
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 1:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تبلیغ دینی منحصر به یک قشر نیست/ عرصه تبلیغ فرد دغدغه‌مند می‌خواهد بسته هستند

تبلیغ دینی منحصر به یک قشر نیست/ عرصه تبلیغ فرد دغدغه‌مند می‌خواهد

تبلیغ دینی منحصر به یک قشر نیست/ عرصه تبلیغ فرد دغدغه‌مند می‌خواهد

به گزارش تبریز جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی قبل از ظهر یکشنبه در همایش سراسری گام دوم تبلیغ که به‌مناسبت اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در سالن پتروشیمی تبریز با تاکید بر مردمی‌سازی تبلیغ اظهار داشت:کار تبلیغ تنها منحصر به یک قشر نبوده بلکه همگان ازجمله قشر جوان در این راستا وظایفی بر


به گزارش تبریز جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی قبل از ظهر یکشنبه در همایش سراسری گام دوم تبلیغ که به‌مناسبت اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در سالن پتروشیمی تبریز با تاکید بر مردمی‌سازی تبلیغ اظهار داشت:کار تبلیغ تنها منحصر به یک قشر نبوده بلکه همگان ازجمله قشر جوان در این راستا وظایفی بر عهده دارند. 

وی با بیان اینکه قشر دانشجو در سال‌های اخیر در تبلیغ اجتماعی اتفاق‌های خاصی رقم‌زده است، گفت: به‌طور مثال در راهیان نور محور کار با دانشجویان انقلابی بوده است و این برنامه به‌ حدی تاثیرگذار بوده که مقام معظم تاکید ویژه به برگزاری آن داشته و دارند.

شعبانی با اشاره به لزوم تغییر شکل تبلیغ در طول سالیان مختلف یادآور شد: نحوه تبلیغ در سال ۹۹ متفاوت‌تر از دهه ۷۰ است و البته این به معنای تعطیلی تبلیغات سنتی نیست. هیچ جایگزینی برای تبلیغات منبری وجود ندارد اما باید قبول کرد که نسبت به شرایط، روش‌های تبلیغ تغییر کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر نقش ویژه فضای مجازی در تبلیغات دین تصریح کرد: حالا فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده و باید از این فضا به بهترین نحو برای تبلیغ دین استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید افراد انگیزه‌مند برای تبلیغ را توانمند کنیم، متذکر شد: اگر امروز یک کاریکاتوریست و طراح با یک طرح توانسته کاری برای تبلیغ دین کند، او یک مبلغ است و بدین ترتیب می‌توان از توانمندی افراد در شغل و حرفه‌های مختلف برای تبلیغ دین بهره برد.

شعبانی، حضور در مسائل اجتماعی را یکی از راهکارهای موثر برای اثرگذاری کار مبلغان دانسته و گفت: اگر یک طلبه آزادی‌خواه و عدالت‌طلب معمم به حمایت از کارگران پرداخته و صدای آنان می‌شود، می‌تواند در مباحث عقیدتی و سیاسی هم موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: تبلیغ اجتماعی و حضور در متن مردم و گره‌گشایی از اقشار ضعیف و مردم مناطق محروم یکی از عوامل ورود به تبلیغ موثر است.

وی، تحول در عرصه تبلیغ را همت اصلی سازمان در دوره جدید دانسته و اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا، طلاب جوان جان خود را به خطر انداخته و هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده گرفتند و البته هیچ کجا هم صحبت و تبلیغی از خودشان نکردند.
 
شعبانی افزود: این امر نشان از هوشمندی مقام معظم رهبری دارد که کارهای جهادگونه را شناسایی کرده و به معرفی آنان در رسانه ملی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه تبلیغ، فرد هنرمند و دغدغه‌مند می‌خواهد که باید نسبت به تربیت این افراد اقدام شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س




Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php