کد خبر : 19423
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 - 11:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برقراری کامل خدمات اینترنت در کشمیر هند پس از هفت ماه بسته هستند

برقراری کامل خدمات اینترنت در کشمیر هند پس از هفت ماه

برقراری کامل خدمات اینترنت در کشمیر هند پس از هفت ماه

به گزارش شبکه خبری “ایندیا تودی”، نخست وزیر هند پنجم اوت (۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد. دهلی نو پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود،



به گزارش شبکه خبری “ایندیا تودی”، نخست وزیر هند پنجم اوت (۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

دهلی نو پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و ارتباطات تلفنی و اینترنتی این منطقه را قطع کرد.

مقامات دولتی جامو و کشمیر روز جمعه تصمیم گرفتند تا محدودیت دسترسی به رسانه های اجتماعی در تمام مناطق کشمیر را لغو کنند. دسترسی به تمام رسانه های اجتماعی در کشمیر از سال گذشته تاکنون ممنوع شده بود.

با توجه به گزارش ها، مقامات جامو و کشمیر پس از دریافت گزارشی هایی مبنی بر استفاده مردم کشمیر از “وی پی ان” برای دور زدن محدودیت های دسترسی به رسانه های اجتماعی، استفاده از این ابزار ها را ممنوع کرده بودند.

دیوان عالی هند در ماه ژانویه سال جاری با صدور حکمی اعلام کرد که دسترسی به اینترنت حق طبیعی مردم این کشور است و دولت هند نمی تواند مردم این کشور را از حقوق طبیعی و اولیه آنها محروم سازد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود. همچنین طبق بند ۳۵ این قانون، فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دولت هند این دو اصل قانون اساسی این کشور را که مربوط به کشمیر می شود، لغو کرده است.

از یک سال گذشته  تاکنون، محدودیت های اعمال شده در کشمیر مانند منع رفت و آمد، برقراری دوباره بخشی از خدمات تلفن های ثابت و همراه به صورت مرحله ای کاهش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php