کد خبر : 84209
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 1:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اعلان جنگ هوشیار به زنوزی/شهردار زیر میز توافق زد! بسته هستند

بدعهدی و خلف وعده شهرداری در پروژ آتاسنتر؛

اعلان جنگ هوشیار به زنوزی/شهردار زیر میز توافق زد!

اعلان جنگ هوشیار به زنوزی/شهردار زیر میز توافق زد!

داستان تقابل و جنگ سرد میان شهردار تبریز با محمدرضا زنوزی، مالک هولدینگ تجاری، اقتصادی دریک در پرونده پروژه سرمایه گذاری آتاسنتر، درشرایطی به نقطه جوش رسیده است که رفتارها و رویکردهای مدیریتی این روزهای یعقوب هوشیار، دقیقا در تضاد با اهداف و شعارهای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است!

پایگاه خبری تبریز جوان| امیر لیل آبادی/ داستان تقابل و جنگ سرد میان شهردار تبریز با محمدرضا زنوزی، مالک هولدینگ تجاری، اقتصادی دریک در پرونده پروژه سرمایه گذاری آتاسنتر، درشرایطی به نقطه جوش رسیده است که رفتارها و رویکردهای مدیریتی این روزهای یعقوب هوشیار، دقیقا در تضاد با اهداف و شعارهای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است!

توافق اولیه میان شهرداری تبریز و هولدینگ دریک در پروژه بزرگ آتاسنتر، در حالی با خلف وعده شهرداری تبریز در حال به هم خوردن است که پیش تر، قرار بود، شهرداری تبریز در ازای دریافت مابه ازای سهم عوارض این پروژه، در زمان مقرر، نسبت به صدور پروانه ساختمانی و مجوزهای لازم اقدام نماید، توافق و تعهدی که تا امروز عملیاتی و ایفا نشده است!

تعجب آورتر این که، شهرداری تبریز با برگشت زدن چک های دریافتی، آن هم بدون عمل به تعهدات خود، حالا آتش بیار معرکه ای شده است که نتیجه حداقلی آن، احتمال منتفی شدن اصل سرمایه گذاری و خروج سرمایه گذار پروژه از این طرح می تواند باشد!

تناقض رفتاری و مدیریتی حاکم در شهرداری در موضوع حمایت از سرمایه گذاران بومی و داخل استانی در حالی این روزها همچون دم خروس از هزارتوی مدیریت فشل و سرمایه ستیز شهرداری تبریز بیرون زده است که طی ماه های گذشته، شهرداری تبریز با به راه انداختن سر و صدای بسیار در قالب همایش نمایشی به اصطلاح سرمایه گذاری، داعیه دار حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی شده است!

اقدام غیرقانونی شهرداری تبریز در عدم صدور پروانه ساختمانی و مجوزهای قانونی برای پروژه آتاسنتر، علی رغم تعهدات صورت گرفته از یک سو و اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی این مجموعه در برگشت زدن چک های دریافتی، بدون ایفای تعهدات اولیه، به خودی خودی می تواند زمینه ساز منتفی شدن اجرای پروژه مذکور و انصراف و خروج سرمایه گذار از توافق دوجانبه ای باشد که طرف دیگر این توافق، زیر میز بازی مشترک زده است!

این بدعهدی درحالی رخ داده است که برخلاف شعارها و دوره گردی های چندین ماهه شهردار و اعضای شورای شهر تبریز برای یافتن سرمایه گذار و همچنین، توسل تعجب برانگیز آنان به یک سرمایه گذار خاص برای کشاندن پای سرمایه داران داخلی و خارجی به تبریز، یعقوب هوشیار به راحتی درهای توافق و تعامل سازنده و سهل الوصول با سرمایه گذاران دست به نقد در تبریز را شش قفله کرده تا نه خانی آمده باشد و نه خانی رفته باشد!

به نظر می رسد، زمینه سازی شهردار تبریز برای فرار و انصراف برخی سرمایه گذاران تبریزی الاصل نظیر زنوزی و بی اعتنایی به پیشنهادات و اعلام آمادگی برخی سرمایه گذاران دیگر نظیر احد عظیم زاده برای ورود به حوزه مشارکت در اجرای طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری شهری، به عینه گویای غیرصادقانه بودن تمامی ادعاهایی است که این روزها در حمایت از سرمایه گذاران، از زبان شهردار تبریز بیرون می آید و در قالب اخبار و رپورتاژهای یک سویه روابط عمومی شهرداری در رسانه ها منتشر می شود!

مروری بر تجربه تعامل و مشارکت های شهرداری تبریز با سرمایه گذاران متعدد در ادوار قبلی مدیریت شهری و البته این دوره، به خوبی نشان دهنده فقدان طرح و استراتژی شفاف و مشخص و در عین حال، صادقانه و دوستانه برای حمایت و همراهی عملی و اصولی با سرمایه گذارانی است که عاشقان و دلسوزانه، خود را برای کمک به توسعه و آبادانی تبریز آماده کرده اند.

اگر چندی بعد خبرهای ناامیدکننده در خصوص فرار سرمایه گذاران تبریز به خارج از استان و کشور و انتقال سرمایه و پروژ های آماده اجرا به شهرها و استان های دیگر در رسانه ها منتشر شد، آن روز نه شهردار تبریز و اعضای شورای شهر؛ بلکه شهر تبریز و آینده این شهر اصلی ترین ضرر و زیان ناشی از بی تدبیری و بی صداقتی مدیرانی را خواهد دید که امروز، تبریز و آینده توسعه آن را در بند منفعت طلبی و سودآوری های خودخواهانه به گروگان گرفته اند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php