کد خبر : 72078
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 18:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دائمی شدن محاسبه تعرفه گاز تاسیسات گردشگری با نرخ خدماتی/ افزایش آثار ثبت شده جهانی آذربایجان‌شرقی بسته هستند

دائمی شدن محاسبه تعرفه گاز تاسیسات گردشگری با نرخ خدماتی/ افزایش آثار ثبت شده جهانی آذربایجان‌شرقی

دائمی شدن محاسبه تعرفه گاز تاسیسات گردشگری با نرخ خدماتی/ افزایش آثار ثبت شده جهانی آذربایجان‌شرقی

به گزارش تبریز جوان، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای جذب گردشگر ضمن تشکر از میزبانی بخش خصوصی و دولتی آذربایجان‌شرقی از اجرای تور آشناسازی گردشگری برای مدیران دفاتر گردشگری و مسافرتی کشور، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی در دوره مدیریت آقای خرّم حقیقتا در ریل توسعه گردشگری قرار گرفته


به گزارش تبریز جوان، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای جذب گردشگر ضمن تشکر از میزبانی بخش خصوصی و دولتی آذربایجان‌شرقی از اجرای تور آشناسازی گردشگری برای مدیران دفاتر گردشگری و مسافرتی کشور، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی در دوره مدیریت آقای خرّم حقیقتا در ریل توسعه گردشگری قرار گرفته است، مصادیق متعددی را می‌توان در این راستا عنوان کرد چرا که استان در مسیر تحول قدم برداشته است. این تحولات چه از نظر تامین تمهیدات و چه از نظر پیش قدم شدن در رفع موانع گردشگری استان از نظر من بسیار مهم است که مسؤولان استانی بر تمامی پروژه‌ها اشرافیت داشته باشند تا مشکلات حاضر مرتفع شود.

وی در ادامه همچنین از رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در راستای برگزاری جامع این تور آشناسازی تقدیر کرد و ادامه داد: در توسعه گردشگری داخلی موارد نقص متعددی وجود دارد و خواستاریم تا نکاتی که تمامی فعالان حوزه دفاتر در این سفر سه روزه داشتند، به عنوان ناظران حرفه‌ای به میزبان و ما برسانند، چراکه نکته نظرات فعالان حوزه گردشگری از دستاوردهای مهم این برنامه است تا بدانیم باید چه مواردی مورد توجه قرار گیرد.

شالبافیان یادآور شد: شهر تبریز از کلان‌شهرهای رتبه اول کشور است و شما حرفه‌ای‌ترین افراد حوزه سفر هستید، هدف اصلی این برنامه که تحلیل درست استان است، معرفی و بازاریابی گردشگری و جذب گردشگر به این شهر فاخر است.

وی، متنوع کردن مقاصد گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی عنوان کرد و از انجام اقداماتی جدی در این حوزه خبر داد.

معاون گردشگری کشور یکی از چالش‌های جدی گردشگری کشور را نبود محتوای متناسب با ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: نبود محتوا مناسب و نشر آنها به صورت جدی پیگیری نشده است اما ظرفیت‌سازی در این راستا باید به کمک فعالان حوزه گردشگری صورت پذیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: فعالان اقتصادی استان را باید برای سرمایه‌گذاری و تولید محتوای گردشگری در راستای توسعه گردشگری استان کرد.

شالبافیان تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی در نه تنها در گردشگری داخلی بلکه در حوزه خارجی به مثابه نقطه ثقل گردشگر محور شمال‌غرب ایفای نقش می‌کند، از این‌رو متنوع‌سازی گردشگری در این منطقه از مهم‌ترین برنامه‌های ماست.

او ادامه داد: به احتمال زیاد سال آینده این استان ۸ اثر جهانی داشته باشد که ظرفیت بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر ورودی ایجاد خواهد کرد.

معاون گردشگری کشور متذکر شد: یکی از اصلی ترین حوزه های تمرکز ما بروزرسانی قوانین گردشگری است که این مورد را در دستور کار قرار داده‌ایم، باید متناسب با نگاهی که حاکمیت و دولت به گردشگری دارند قوانین را ارتقا دهیم. این مهم با تعامل و همفکری بخش خصوصی در حال تدوین است و خواستاریم تا در طرح ایده‌ها و افکار نوین پیشگام باشند.

او با بیان اینکه ترمیم‌ قوانین می‌تواند راهگشا باشد، تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ تعرفه گاز تاسیسات گردشگری با نرخ خدماتی محاسبه شد و در قالب پیشنهاد دولت برای سال‌های آتی نیز مصوب شد به شکل خدماتی محاسبه شود.

معاون گردشگری کشور در پایان از راه‌اندازی صندوق حمایت از گردشگری با پیگیری‌‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

پایان پیام/س




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php