کسری ۱٫۲۵ میلیارد متر مکعبی منابع آب زیرزمینی آذربایجان شرقی

به گزارش تبریز جوان، مجتبی جلیلزاده امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح داناب در شرکت آب منطقهای آذربایجانشرقی با حضور معاونان شرکت آب منطقه ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی و جمعی از مدیران امور و منابع آب و ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای هدف این طرح شامل شهرستانهای تبریز، شبستر، مرند،
به گزارش تبریز جوان، مجتبی جلیلزاده امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح داناب در شرکت آب منطقهای آذربایجانشرقی با حضور معاونان شرکت آب منطقه ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی و جمعی از مدیران امور و منابع آب و ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای هدف این طرح شامل شهرستانهای تبریز، شبستر، مرند، آذرشهر، اسکو، عجب شیر و هریس در شرکت آب منطقهای آذربایجانشرقی با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش در اجرای موفق طرح داناب اظهار داشت: پیشرفت هر کشور وابسته به موفقیت آموزش و پرورش در تربیت نسل های آینده است و بدون همکاری نهاد آموزش و پرورش، تلاش برای فعالیت های فرهنگ سازی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه بر خلاف باورهای عامیانه، بارش های اخیر خشکسالی ۲۰ سالهای که در استان حاکم بوده را جبران نکرده است، افزود: لازمه جبران کسری یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعبی منابع آب زیرزمینی، انجام فعالیتهای وسیع و مستمر فرهنگسازی و رعایت دقیق و مسئولانه مصارف این منابع است.
قراچورلو، رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجانشرقی نیز بر لزوم تعامل بیشتر با رسانه ها در امر اطلاع رسانی و فرهنگسازی، برگزاری نشستهای مسئله محور در حوزههای مختلف آب، مطالعه شیوههای جلب مخاطبان برای حفاظت از منابع آب و اقدام متعامل با سازمانهای ذیربط را برای پیشبرد اهداف فرهنگسازی مصرف بهینه آب در کنار اجرای طرح داناب تأکید کرد.
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی نیز با اشاره به وجود مشکلات آبی در دو بخش کمی و کیفی، اجرای طرح داناب و مطالعه طرح داناب را در آشنایی دانش آموزان با چالش های کمی و کیفی آب اثربخش ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با اهتمام ویژه معلمان مجری طرح، علاقهمندی به مشارکت دانشآموزان در حفاظت کمی و کیفی منابع آب ایجاد و تقویت خواهد شد.
قهرمانیفرد، معاون پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش استان نیز با تأکید بر مشارکت بین بخشی برای ایجاد حساسیت به اهمیت آب و ارتقای سواد آبی، پیشنهاد تخصیص اعتبار طرح به نواحی آموزش و پرورش برای انجام فعالیتهای مربوطه را مطرح کرد.
در این جلسه نظرات و پیشنهادهایی توسط مدیران ادارات آموزش و پرورش حاضر در جلسه ارائه شد که مهم ترین آنها تولید محتوای درسی با همفکری معلمان مجری طرح، استمرار فعالیتهای آگاهی بخشی، استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی برای انجام فعالیتهای فرهنگسازی، تجهیز مدارس به صورت پایلوت به شیرآلات هوشمند و کم مصرف، پخش فیلمهای آموزشی در مدارس، پشتیبانی و تأمین اعتبار به موقع طرح، دعوت از جهادکشاورزی برای مشارکت در طرح با توجه به سهم بالای مصارف کشاورزی و لزوم آگاهی رسانی در این خصوص، فعال کردن فرمانداریها و بخشداریها در شهرستانها برای اجرای طرح و استفاده از ظرفیت فضای مجازی بود.
انتهای پیام/۶۰۰۰۱
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰