کد خبر : 7444
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱:۳۶

پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تبریز

پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تبریز

به گزارش تبریز جوان مجید فراهانی در جلسه هماهنگی راه‌اندازی سرویس ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارجاع الکترونیکی آن به کلانتری‌ها، از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تبریز و در آینده نزدیک در سایر حوزه های قضایی استان خبر داد و  اظهار داشت: در این خصوص مراجعان برای ارائه


به گزارش تبریز جوان مجید فراهانی در جلسه هماهنگی راه‌اندازی سرویس ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارجاع الکترونیکی آن به کلانتری‌ها، از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تبریز و در آینده نزدیک در سایر حوزه های قضایی استان خبر داد و  اظهار داشت: در این خصوص مراجعان برای ارائه شکایات خود بدون مراجعه به مجتمع‌های دادسرا به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند.

وی  از پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان خبر داد.

در این جلسه نیروی انتظامی موظف شد با قید فوریت نقشه های صلاحیت های محلی کلانتری تبریز را تهیه و در اختیار کلیه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار دهد. دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز موظف شدند قسمت مربوط به محل وقوع جرم را از طریق پرسش از ارباب رجوع و یا جستجو بر روی نقشه جغرافیایی شهر تکمیل کنند.

برای تسریع در انجام امور و جلوگیری از سرگردانی مراجعین همچنین مقرر شد شکوائیه های اعلام مفقودی تلفن همراه و مفقودی اشخاص در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت و مراجعان شکوائیه مفقودی چک بدون ثبت به دادسرا دلالت شوند و نظر به اینکه بعد از ارجاع پرونده توسط معاونین ارجاع به کلانتری یا شعبه، برای ارباب رجوع پیامک ارسال می شود، از این رو دفاتر خدمات مکلف شدند ضمن ارشاد مراجعان در این خصوص از راهنمایی ایشان برای مراجعه به مجتمع های قضایی امتناع ورزند. دفاتر خدمات الکترونیک در انتخاب موضوعات اتهامی و رعایت ارتباط و تطابق آن با متن شکوائیه دقت لازم را معمول و توجه شود متن شکوائیه باید با بیان و اصلاحات کیفری تدوین شود. 

در صورتی که پرونده های حقوقی تحت عنوان شکوائیه تنظیم و ارجاع شود معاونین ارجاع نسبت به عودت آن اقدام و مدیر دفاتر موظف به جبران کلیه خسارت می باشد و در صورت هرگونه ابهام در تشخیص کیفری یا حقوقی بودن موضوع، ابهام مربوطه از طریق تعامل مدیردفتر خدمات با معاونان ارجاع مرتفع خواهد شد.  همه مکاتبات بین شعب دادسرا و کلانتری ها باید به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سمپ صورت پذیرد و تمام پیشنهادهای معاونین ارجاع در خصوص کاستی‌های سامانه باید توسط ایشان احصاء و پس از ارسال، به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان مکلف به پیگیری از طریق مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه می باشد.
 

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.