کد خبر : 7569
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 12:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مجتمع تجاری تفریحی لارا افتتاح می‌شود بسته هستند

مجتمع تجاری تفریحی لارا افتتاح می‌شود

مجتمع تجاری تفریحی لارا افتتاح می‌شود

به گزارش تبریز جوان، محمد قنبری مالک مجتمع تجاری تفریحی لارا در نشست خبری در جمع خبرنگاران از افتتاح فاز اول این پروژه در ۳ ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم این مجتمع نیز تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. وی گفت: ساخت این مجتمع در سال ۹۶ آغاز و


به گزارش تبریز جوان، محمد قنبری مالک مجتمع تجاری تفریحی لارا در نشست خبری در جمع خبرنگاران از افتتاح فاز اول این پروژه در ۳ ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم این مجتمع نیز تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ساخت این مجتمع در سال ۹۶ آغاز و مساحت آن ۶۰۰۰ متر در ۵ طبقه بوده که طبقه زیرزمین به هایپر مارکت اختصاص داده شده و ۲ طبقه بعدی تجاری و یک طبقه شهربازی و یک طبقه هم فود کورد بوده و ۳ پردیس سینمایی هم برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.

قنبری افزود: هزینه ساخت این مجتمع ۲۵ میلیارد تومان با سرمایه شخصی بوده و در مورد علت ساخت مجتمع لارا در این منطقه باید بگویم نیاز چنین مجموع تجاری تفریحی در این منطقه احساس شده و ضرورت داشت و به همین دلیل ساخت این مجتمع در شهرک یاغچیان را آغاز کردیم تا نیاز اساسی ۴ شهرک این منطقه تبریز تامین گردد تا پیش از این مردم این مناطق برای استفاده از چنین مجتمع‌هایی باید مسافت طولانی طی کرده و از لحاظ ترافیکی و بعد مسافت و زمان هم مقرون به صرفه نبود.

لازم به ذکر است، شهرک شهید یاغچیان که در دهه ۷۰ ساختتش آغاز شده بود، در شرق تبریز واقع شده و با شهرک‌های پرواز، گلشهر و فردوس همجوار بوده و در نزدیکی منطقه ائل‌گلی تبریز واقع شده است.

تبریز باید منطقه آزاد تجاری گردد/ افزایش مرکز تجاری تفریحی با هدف جذب گردشگر

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی صمن ابراز خرسندی از ساخت مجتمع‌هایی تجاری تفریحی در سطح شهر تبریز گفت: مهمترین آثار مثبت ساخت این مجتمع‌ها توزیع عادلانه امکانات تفریحی در سطح شهر و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید اعلام کرده بودند و باید گفت یک بخشی از تولید، تجارت است که در ایران تجارت هنوز به شکل سنتی بوده و این در حالی است باید به تجارت صنعتی تغییر یافته و ما به تجارت صنعتی و بین المللی نیاز داریم تا بتوانیم محصولات خود را در بهترین مناطق تجاری جهان عرصه نماییم و برای حصول این امر در ابتدا باید نیازهای مشتری خود از لحاظ اقتصادی، رفاهی، اجتماعی، فرهنگی شناسایی کرده و بر طبق این نیازهای تولیدات خود را توسعه دهیم.

آقاپور تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان مرزی با ۳ کشور اروپایی همجوار بوده و مرز مشترک دارد و در بحث گردشگری و توریست یک استان پایلوت خوب با شاخص‌های مطلوب آب و هواهی و شرایط خاص به شماره رفته و در چشم انداز ۱۴۲۰ پایلوتی برای جذب توریست گردشگری، توریست درمانی، توریست جغرافیایی بوده و یکی از جذابیت برای گردشگران و همچنین تاجران تعدد مراکز تجاری است که در حال حاضر به صورت پراکنده در سطح شهر هستند، اما در ۱۰ سال آینده مخصوصا در حاشیه شهر، فروشگاه‌های بزرگ برای عرصه برندهای معتبر افتتاح و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبریز می‌توانید یک منطقه آزاد تجاری شود و ما باید شرایطی فراهم کنیم تا در بخش جذب توریست، خصوصا توریست درمانی نقش تبریز را بیشتر و برای همین باید امتیازاتی برای گردشگران و تاجران و سرمایه‌گذاران همانند تردد موقت و حذف ویزا برای این افراد را فراهم نماییم.

آقاپور گفت: بعد از صنعت، پردرآمدترین بخش به توریست اختصاص داشته و سومین بخش پردرآمد در اقتصاد دنیا صنعت چاپ و نشر با هزار میلیارد دلار گردش مالی بوده و روز ۱۱ شهریور روز چاپ و نشر بود و من انتظار داشتم که در این روز حداقل همایشی در به محوریت چاپ و نشر برگزار شود و باید ذکر کنم چهارمین مورد پردرآمد اقتصاد دنیا مجتمع‌های تجاری رفاهی است.

 

وی به لزوم تشکیل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری برای افزایش درآمدزایی با حضور تاجران و صاحبان صنایع اشاره کرده و گفت: در این راستا فراکسیون رفع موانع تولید در مجلس تشکیل شده تا رمزگشایی در مورد مشکلات موجود صورت گیرد که الان مهمترین مانع در تولید، تحریم ناجوانمردانه آمریکا است که البته این بحران را زنگ خطر نمی‌دانیم، بلکه فرصتی برای شناسایی پتانسیل‌‌های کشور در تولیدات داخلی است.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت: در افزایش کمیت و کیفیت کالاها نیز قدم‌های مثبتی را نهاده و با نشست‌های تخصصی با سازمان استاندارد درصدد افزایش کیفیت تولیدات داخلی هستیم و باید بگویم تولیدکنندگان داخلی با شاخص‌های هدف ‌می‌توانند کالاهایی را تولید و حتی صادر کنند که این به افزایش حجم صادرات غیرنفتی کشور کمک شایانی می‌نماید.

آقاپور تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در تولید صنایع غذایی کشور رتبه اول را در اختیار دارد و می‌تواند در این راستا قدم‌هایی خوبی برداشته و باید از فرصت همسایگی با ۱۸ کشور به صورت خاکی و آبی نهایت استفاده را کرده و فرصت‌سوزی که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پیش آمد و کشورهایی نظیر چین و ترکیه از آن نهایت استفاده را کردند، برایمان تکرار نگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه بیشتر به تولیدات داخلی اشاره کرده و گفت: به دنبال برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه محصولات دامی و روستایی در تهران، با ۱۴۵ امضا نمایندگان قرار بر این شد که زمان این نمایشگاه از یک هفته به ۲ هفته افزایش و به صورت چرخشی در سرتاسر کشور برگزار شود.

آقاپور با اشاره به مغفول ماندن برندسازی در کشور، افزود: در استفاده از برندهای داخلی نیاز به فرهنگ‌سازی داریم تا جوانان کشور به این سمت متمایل شوند و متاسفانه امروز استفاده از برند نه به دلیل کیفیت کالا، بلکه به سبب استفاده شخصیت‌ها از برندها است.

وی در خاتمه به اهمیت شناسایی نیازهایی جوانان و نوجوانان کشور اشاره کرده و گفت: باید فضای نشاط آوری را برای این قشر فراهم کنیم تا پوشش و برند، تنها تفریح جوانان نباشد و فراموش نکنیم جوانان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند، نیازهای خاصی را دارند که باید به آنها توجه شود.

 

 

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/س/ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php