کد خبر : 38933
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 22:27

سرمایه گذار آزادراه تبریز، سهند:

شهرک های اندیشه و فن آوری به تعهدات خود عمل کنند/ ناگزیریم ورودی های غیر استاندارد را مسدود کنیم

شهرک های اندیشه و فن آوری به تعهدات خود عمل کنند/ ناگزیریم ورودی های غیر استاندارد را مسدود کنیم
سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز، سهند با انتقاد از برخی هجمه های رسانه ای در خصوص مشکلات روزهای اخیر این آزادراه پس از افتتاح موقت این مسیر، خواستار مسوولیت پذیری و عمل به تعهدات قانونی و سازمانی شهرک های واقع در مسیر این آزادراه شد.

به گزارش پایگاه خبری تبریز جوان سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز، سهند با انتقاد از برخی هجمه های رسانه ای در خصوص مشکلات روزهای اخیر این آزادراه پس از افتتاح موقت این مسیر، خواستار مسوولیت پذیری و عمل به تعهدات قانونی و سازمانی شهرک های واقع در مسیر این آزادراه شد.
اسماعیل برزگر در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که شرکت سرمایه گذار، طبق قرارداد به تمامی تعهدات خود در روند طراحی و احداث آزادراه تبریز، سهند عمل کرده و حتی زودتر از پروژه های مشابه، اقدام به اتمام و بهره برداری موقت آن کرده است افزود: بسیاری از الزامات و تعهدات مورد انتظار افکار عمومی و برخی رسانه های استان، به هیچ عنوان جزو تعهدات و مسوولیت های پیمانکاری شرکت سرمایه گذار نبوده و نیست و دستگاه ها و شرکت های دیگر که پیش از این باید به تعهدات قانونی خود در قبال این پروژه، به ویژه راه های ورودی و خروجی آزادراه عمل می کردند، متاسفانه از عمل به این تعهدات سر باز زده اند.
وی با تاکید بر این که شرکت سرمایه گذار تنها و تنها مسوولیت طراحی و احداث مسیر 15 کیلومتری این آزادراه، از تبریز تا شهر جدید سهند را بر عهده داشته خاطرنشان کرد: طولانی شدن 12 ساله پروژه به هیچ عنوان ربطی به ما نداشته و شرکت ما طی دو سال گذشته و پس از ورود به احداث آن، به اندازه 10 سال قبل از آن، عملیات عمرانی و مهندسی انجام داده است تا این آزادراه به عنوان مطالبه شهروندان تبریز و سهند، به سرانجام برسد.
برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از پی گیری های اصحاب رسانه تبریز و استان طی ماه های اخیر در خصوص پی گیری و تعیین تکلیف این آزادراه گفت: به جرات می گویم، رسانه ها و خبرنگاران تبریز و استان طی یک ماه اخیر نقش بسیار موثری در تسریع روند اجرایی این پروژه داشتند و ما طی 4 ماه گذشته و با کار شبانه روزی و چند شیفته موفق شدیم به منظور پاسخگویی به این مطالبه به حق مردم و رسانه ها، ضمن تسریع مراحل احداث و تکمیل آن، پروژه را به مرحله بهره برداری موقت برسانیم و از این بابت خوشحالیم.


سرمایه گذار آزادراه تبریز، سهند همچنین تصریح کرد: معتقدیم و باور داریم که ما و هیچ کارگزار و خادمی، بدون رسانه ها و کمک این ناظران بیرونی نمی تواند در ارایه خدمات و انجام وظایف محوله موفق باشد و به شخصه از وجود رسانه های پی گیر و مطالبه گر در استان که دنبال واقعیت های موجود هستند استقبال می کنیم.
برزگر در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه های روزهای پس از افتتاح آزادراه تبریز، سهند و مشکلات این پروژه پس از بارندگی روزهای اخیر که موجب اعتراض های شدید مردم و رسانه ها شد، گفت: شرکت سرمایه گذار هیچ قصور و کم کاری در روند احداث و بهره برداری موقت آزادراه تبریز، سهند نداشته و مشکلات به وجود آمده ریشه در برخی نا هماهنگی های بین بخشی، شرایط جوی بد و ناگهانی، بی تعهدی برخی شرکت ها و همچنین رفتارهای برخی شهروندان دارد که همه این موارد نیز قابل بحث و بررسی است.
سرمایه گذار آزادراه تبریز، سهند در ادامه با انتقاد از عدم تعیین تکلیف مسیرهای ورودی و خروجی به آزادراه تبریز، سهند از سوی شرکت شهرک های صنعتی، به ویژه شهرک فن آوری تبریز و نیز شرکت عمران و توسعه شهرک اندیشه، عامل اصلی بسیاری از مشکلات و چالش های روزهای اخیر را همین بی تعهدی ها و عدم تمکین این شرکت ها به وظایف و تعهدات قانونی شان ارزیابی و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی و شهرک فن آوری به همراه شرکت عمران و توسعه شهرک اندیشه، طبق قانون و بر اساس قرارداد و تعهدی که دارند، موظف به ایجاد و احداث راه های دسترسی به آزادراه و نیز رمپ و لوپ های ورودی و خروجی به این مسیر، طبق استانداردهای فنی و مصوب هستند و طی ماه های اخیر، از طریق معاونت هماهنگی عمرانی استانداری، جناب آقای دکتر رحمتی، بارها و بارها و طی نامه نگاری های متعدد و مکرر خواستار حل این مشکل از سوی شرکت های مذکور شده ایم با این وجود این عزیزان به دلایلی که برای ما معلوم نیست، تاکنون نسبت به حل این معضل اقدامی نکرده اند.
برزگر، عدم تمکین و عمل به تعهدات شرکت های مذکور را عامل اصلی مشکلات و حاشیه های روزهای اخیر آزادراه تبریز، سهند دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از مردم و افکار عمومی و حتی رسانه ها، بدون اطلاع از واقعیت های موجود و این که مثلا شرکت سرمایه گذار، وظیفه ایجاد راه های دسترسی و خروجی آزادراه را ندارد، با زیر سوال بردن زحمات و تلاش های منطبق با قرارداد سرمایه گذار، این شرکت را مقصر اصلی مشکلات به وجود آمده در دو سه روز گذشته می دانند، در حالی که ما به هیچ عنوان وظیفه ایجاد راه های ورودی و خروجی به آزادراه را نداریم و این امر وظیفه شرکت احداث کننده شهرک اندیشه و مسوولان شهرک فن آوری تبریز است که زمین و اراضی مسکونی و صنعتی را به مردم با قیمت های گزاف فروخته اند، بدون آن که به تعهدات قانونی خود در قبال طراحی و ایجاد زیرساخت های لازم و راه های دسترسی واقع در مسیر عمل کنند.
وی در عین حال از دستگاه های نظارتی، قضایی و مسوولان استانی خواست با ورود به موضوع این بی تعهدی ها و قصورهای برخی سازمان های مسوول که مسوولیتی قانونی و الزام آور در قبال این پروژه و رمپ و لوپ های ورودی و خروجی مورد نیاز آزادراه دارند و از عمل به تعهداتشان سرباز می زنند، زمینه را برای مسوولیت پذیری این شرکت های فراهم کنند.
سرمایه گذار آزادراه تبریز، سهند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل فقدان زیرساخت های لازم در مبادی ورودی و خروجی به آزادراه تبریز، سهند از سمت شهرک های اندیشه و فن آوری، بسیاری از مردم و رانندگان وسایل نقلیه، بدون رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی تردد، در مسیبرهای خلاف جهت تردد می کنند که همین رفتارهای خارج از عرف برخی رانندگان، موجب بروز حادثه روزهای اخیر پس از بارندگی شده بود.
وی همچنین استانداردسازی و ایمن سازی مسیر اصلی و 15 کیلومتری آزادراه تبریز، سهند را وظیفه و تعهد شرکت سرمایه گذار اعلام و خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته که ما پروژه را تحویل گرفته و به عنوان سرمایه گذار و نه پیمانکار وارد کار اجرایی شده ایم، تقریبا عمده سرمایه و اعتبارات مالی و اعتباری خود را برای این آزادراه به کار گرفته و به اندازه چندین سال خواب مجریان قبلی، کار عمرانی انجام داده ایم و این حجم از انتقادات و تخریب ها بدون اطلاع از واقعیت های موجود منصفانه نیست.
برزگر همچنین در پاسخ به عدم نصب و راه اندازی برخی زیرساخت ها و الزامات ایمنی و نیز زیرساخت های ارتباطی نظیر مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مسیر آزادراه که مورد گلایه شهروندان می باشد افزود: مشکل آنتن دهی و نبود دکل های ارتباطات سیار، هیچ ارتباطی به ما و شرکت سرمایه گذار ندارد و این موضوع باید از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت و مسوولان وزارت ارتباطات پی گیری شود، با این حال، در بحث نصب دوربین های کنترل ترافیک، گیت های عوارضی، نورپردازی و روشنایی مسیر، ایستگاه های پلیس راهور، اورژانس، زیرساخت های ایمنی و دیگر الزامات و نواقص مسیر، شرکت خود را موظف به تامین و رفع آن ها می داند و طی ماه های آینده نیز این نواقص مرتفع خواهند شد.
سرمایه گذار پروژه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نمی شد بعد از رفع این نواقص نسبت به افتتاح آزادراه اقدام کرد گفت: پیش تر هم اعلام کرده بودیم که ما صرفا برای راحتی و تسهیل تردد شهروندان ساکن در شهر جدید سهند و کاهش مشکلات مربوط به تردد در این مسیر، تصمیم گرفتیم این مسیر 15 کیلومتری را به عنوان هدیه ای ناقابل تقدیم مردم عزیز کنیم، در حالی که با همین افتتاح و با وجود عدم ایجاد و راه اندازی گیت عوارضی، شرکت سرمایه گذار ماهانه چندین میلیارد ریال متضرر می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که بر اساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان، آزدراه تبریز، سهند یکی از کم مشکل ترین و منظم ترین پروژه های راه سازی استان به شمار می رود افزود: برخلاف حاشیه ها و چالش های ایجاد شده، این ادعا که بر اساس شاخص ها و استانداردهای فنی اداره کل راه و شهرسازی استان مورد ارزیابی قرار گرفته صحت دارد و هم اکنون آزادراه تبریز، سهند در بحث نگهداری و نظارت، از سوی این اداره کل تحت مدیریت و اجرا قرار دارد.
برزگر کوهستانی و خاص بودن مسیر آزادراه تبریز، سهند به لحاظ موقعیت و شرایط سوق الجیشی را یکی دیگر از چالش های این پروژه اعلام و تصریح کرد: همین کوهستانی بودن و در کنار آن بارندگی غیرمنتظره روزهای اخیر باعث بروز مشکل در مسیر تازه افتتاح شده گردید که عمده دلیل این چالش و حواشی نیز، فقدان راه های ورودی و خروجی در مبادی شهرک های اندیشه و فن آوری بود که به هیچ عنوان ارتباطی به شرکت سرمایه گذار ندارد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: بار دیگر تاکید می کنم اگر شرکت شهرک های صنعتی تبریز به عنوان متولی شهرک فن آوری و شرکت سازنده شهرک اندیشه، نخواهند مشکلات موجود را حل و به تعهداتشان عمل کنند، مشکلات موجود همچنان ادامه خواهند داشت و ما شاهد ایجاد تصادفات متعدد در این مسیر و بروز حوادث ناگوارتر خواهیم بود.
برزگر افزود: از روز گذشته و همزمان با بروز مشکلات اخیر، طی نامه هایی رسمی و جداگانه که رونوشت آن نیز به مقامات استانی و مسوولان دستگاه های نظارتی و متولی ارسال گردیده، اعلام کرده ایم که اگر ظرف 72 ساعت آینده، مشکل مربوط به رمپ ها و لوپ های ورودی این شهرک ها از سوی مدیران و مسوولان آن ها مرتفع و حل نشود، ناگزیر از مسدودسازی دسترسی های غیراستاندارد و غیرفنی ایجاد شده خواهیم بود و این کار دقیقا در راستای ایمنی و کاهش تصادفات احتمالی در مسیر تازه تاسیس آزادراه تبریز، سهند است.
سرمایه گذار آزادراه تبریز، سهند در عین حال ابراز امیدواری کرد، با احساس مسوولیت و تمکین مدیران این شرکت ها در راستای عمل به وظایف و تعهدات قانونی، و نیز ورود و حساسیت مسوولان ارشد استانی و نهادهای نظارتی، مشکلات خودساخته و انباشته شده ای که تا امروز مورد توجه نبوده اند مرتفع شوند.
وی در خاتمه با قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه عاشورا، اداره کل راه و شهرسازی استان، پلیس راهور، شرکت های مشاور و مدیریت استان و امام جمعه محبوب تبریز در پی گیری افتتاح این آزادراه، ابراز امیدواری کرد، با حل مشکلات ناشی از قصور و کم کاری دیگر سازمان های مسوول، باقی مانده مشکلات در این مسیر نیز مرتفع گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.