کد خبر : 14469
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398 - 12:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور/ فعال بودن ۴۵۰۰ کامیون باری در آذربایجان‌شرقی بسته هستند

از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور/ فعال بودن ۴۵۰۰ کامیون باری در آذربایجان‌شرقی

از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور/ فعال بودن ۴۵۰۰ کامیون باری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش تبریز جوان، حمید باراندوز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  استان آذربایجان‌شرقی دارای ۶۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی فعال بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیونی به صورت چادری کفی و تانکری فعال هستند. وی ابراز کرد: انجمن در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است و در حال حاضر ۷ مجموعه


به گزارش تبریز جوان، حمید باراندوز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  استان آذربایجان‌شرقی دارای ۶۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی فعال بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیونی به صورت چادری کفی و تانکری فعال هستند.

وی ابراز کرد: انجمن در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است و در حال حاضر ۷ مجموعه در انجمن داریم که استان با توجه به سوابق و تعداد اعضا در رتبه سوم قرار دارد.  

رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب کشور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف و آموزش‌های بین‌المللی و لحظات خطر از جمله اقدامات انجمن است.

وی ادامه داد: وجود کمیته‌های حل و اختلاف در انجمن با طرح بیش از ۲۰۰ پرونده در سال و وجود دو غرفه در مرز جلفا و نوردوز برای رفع مشکلات از دیگر عملکرد انجمن می‌توان برشمرد.

باراندوز گفت: در حال حاضر اکثر مجوزهای ترددی کشور را داریم و برای نزدیک به ۳۰ کشور ارائه خدمات می‌شود.  

وی یادآور شد: عضویت انجمن در اتاق بازرگانی، عضویت انجمن در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، ارائه کارت‌های هوشمند به رانندگان ناوگان‌های بین‌المللی جزو عملکرد انجمن است.

باراندوز با تاکید بر اینکه نقش ترانزیت در استان و منطقه بسیار مهم است، گفت: از مزایای ترانزیت می‌توان به درآمد ناخالص و ملی اشاره کرد زیرا با ورود یک ترانزیت بین‌المللی نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار عائد ارزی حاصل می‌شود و همچنین اشتغالزایی را به دنبال دارد ولی توسعه ترانزیت نیاز به نوسازی دارد که فرسودگی ناوگان باعث شده تا رقابتی با کشورهای همسایه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: ناوگان فرسوده از جمله عوامل جلوگیری از رقابت ناوگانی و توسعه ناوگان است از این‌رو باید  اقدام به واردات کامیون‌های با کیفیت بالا از کشورهای اروپایی کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب خاطرنشان کرد: تعدد قوانین باعث برخی تناقضات قانونی شده است زیرا ما با مشکل دخالت ارگان‌های مختلف در امر ترانزیت روبه‌رو هستیم به طوریکه ۱۵ ارگان در این امر دخالت دارد که مانعی بر روند حمل و نقل است.

وی اضافه کرد: صدور بخشنامه خلق‌الساعه از دیگر مشکلات حمل و نقل در کشور است.

باداندوز تاکید کرد: نوسازی ناوگان، اصلاح قوانین و شفاف‌سازی مبهمات، حذف ارزش افزوده از امر ترانزیت از جمله پیشنهادات و درخواست‌های ما می‌باشد.

وی در پایان گفت: سالانه ۸ تا ۱۰ میلیون تن ترانزیت در سال جابه‌جا می‌شود که سهم استان آذربایجان‌شرقی در این میان نزدیک به یک دهم است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

css.php